tisdag 25 december 2012

Oh härliga julledighet!

Japps, julledigt sen i fredags kväll. Skönt på ett sätt, jobbigt på ett annat.

Men ja, det är ju jul, så vi fokuserar på allting som varit bra!

Söndag kom min nära vän J hit, raketrace med Fabian, vilket var uppskattat! Ute i kylan med en hel påse smällare, raketer, pansarvagnar som åkte när dom var tända & allt möjligt! Fabian var sååå glad, går inte att beskriva. Pappa kom förbi (en första träff där, haha!) och det var spännande men kändes lite.. oplanerat? Vet inte, konstigt iaf, men han tyckte jag hittat en trevlig man att hänga med iaf, haha.

Måndag (julafton) åkte vi till min bror med familj, vilket var mysigt! Julmat, julklappar, mys & julkänsla med julmusik i bakgrunden. Hittade lite ny (för mig haha) musik med hjälp av bror min, Van Canto, heeelt underbara! Intew bara bra, utan även faschinerande att lyssna på, och jag är mer än nöjd. Fick dessutom huur många julklappar som helst, och Fabian med. Alla var glada!

Dagen spenderades ute hos mamma & pappa efter en rejäl sovmorgon (Tack Mari&Jocke!!!) med kalkon (finns det nått godare?!?) och julgodis, lite mer paketöppning och sedan nu hem nyligen för att varva ner, få undan lite av julgrejorna och sedan har jag nästan nyss nattat plutt för kvällen. Själv dricker jag lite gott (det är ju ändå jul) och lyssnar på musik. Ska också försöka sova i tid tänkte jag, så jag orkar med imorgon.

Fabian ska till kontaktfamiljen och stanna där tills lördag. jag ska börja med nutrilett, verkligen behöävligt och nu när julmaten gett sitt till midjan är det bara att quickstarta!!! Innan han åker ska vi säda och rensa, för att få plats med nya saker, sen hinna mysa lite med tänkte jag.

Julen.. Till för att fira en födelse, och man ska insupas av den alltför mysiga julstämningen. Man ska omge sig med nära & kära, och bara njuta. Tycker vi har lyckats rätt bra ändå, hunnit med både det ena & det tredje, men nått som saknas i mig? Eller snarare tanken av att någon saknas. Inget att göra något åt, man kan inte kämpa själv. Kanske löser det sig, kanske inte, oavsett vilket blir man starkare av allt som inte dödar.. Tänkte ta mig levande genom detta och mirakler har skett tidigare.. Se bara på Jesus liksom ;P

Kanske är det bara så att om man är för olika, och har för olika prioriteringar, så går det inte? Pusslet kan bara läggas om bitarna passar ihop från scratch, så enkelt är det.
Och om bitarna passar blir jag glad, ingenting är enkelt, och det man vill ha kämpar man för. Jag kämpar, kan inte göra annat, hela min framtidsbild hänger på detta just nu.. Så nog fan kämpar jag för glatta livet allt, inte bara min framtid det gäller!

Dags att göra annat än att hänga här.. Typ hälla upp mer i mitt glas och slå en signal till en vän, haha!
Hoppas alla haft en underbar jul, det har jag haft tack vare en underbar familj!
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar