torsdag 13 december 2012

Spännande!

Ohja, varit en jävla händelserik vecka må jag säga.
Började nytt jobb för det första.
Verkar kunna bli riktigt bra fkaitkst. Trevligt folk (haha, lika sociala som mig^^), trevlig arbetsuppgift över lag & rutiner för min dag. Kan inte bli bättre för tillfället!

Haft mitt första besök hos min nya pratkontakt, som verkar bra. Tror det också kan lösa sig till det bästa, vilket är på tiden!

Träffat min karl en sväng också, vilket gjorde mig gott. Vi kanske inte alltid tycker likadant, eller gör på samma sätt men nog fan får han mig lycklig iaf och det är väl det som räknas? jag hoppas det iaf, annars blir det lite jobbigt i slutändan haha!

Nya känslor som kommit med. Svårtolkade. Hmm, tror nog en av dom skulle kunna tolkas som svartsjuka..? Haha, definitivt en ny erfarenhet, som jag garanterat hade kunnat vara utan, men ja.. Varje dag lär man sig något nytt!?! Inte för jag ville lära mig detta just kanske, men ja.. Nu vet jag ju det, och jag vet att det var skapligt obefogat haha. Men iaf, som sagt, något nytt. Andra känslor har jag inte riktigt kunnat sätta fingret på, för det har blandats med en massa gammalt.. Frustrering, irritation, ilska.. Men även glädje, nyfikenhet, upprymdhet & den där skrattiga känslan man kan få i magen ni vet? Typ att något perfekt kommer ske snart, man vet bara inte vad, haha. Okej, väldigt vag beskrivning,. men den som haft känslan vet vad jag pratar om!
Antar det är det som sker när hela livet är i förändring.

Att lämna bort Fabian varje dag hela veckan, lååånga dagar.. Ångestladdat kan jag lova. Men att hela dagarna göra något som i slutändan ger utdelning, ihop med trevliga människor inger hopp. Summan av detta kryddas med lite dåligt samvete för jag faktiskt inte bara tycker det är jobbigt att vara ifrån min son, utan även är glad för o träffa andra vuxna människor i min vardag.
Blanda detta med att min ekonomi är i botten, massa papper som skickas fram och tillbaks hela tiden utan resultat, en ny person som jag ska dela med mig av mitt inre till och sedan stress inför julen..
Hmm, jaa, just nu känns det rätt självklart att magkatarren inte ger med sig, haha.

Följer julkalendern med spänning dessutom, och är sjukt nöjd över att dom har med barnen från 1996 (som bodde på greveholm i första julkalendern om greveholm). Skrattat extremt mkt åt folket som anmält detta program. Ursäkta mig, men är det inte min uppgift som förälder att välja vad mitt barn ser på tv? Om jag inte vill att Fabian ska se något, så får han helt enkelt inte se detta. Jag anmäler inte programmet, det vore ju löjligt. Dessutom var det en väldigt löjlig grej att bråka om enligt mig, men det må så vara. Jag är iaf glad, den är hur bra som helst!!!
Svt: Ondskans hantlangare.. Hmm, inte att gå för långt eller så?!?

Aja, ett avsnitt one tree hill sen sova och drömma om mysiga juldagar! Måste komma iväg i tid imorgon, jag längtar redan!
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar